Raquel Huete s'incorpora a la Universitat d'Alacant

Raquel Huete Nieves

"Hi ha mil maneres de lluitar per un món millor i ara espere fer-ho des de la docència i la recerca universitària a més de com a ciutadana compromesa amb la societat en la qual vivim".

Raquel Huete Nieves

La nostra companya Raquel Huete es reincorpora a la Universitat d'Alacant després de finalitzar la seua etapa com a Directora General de Turisme de la Generalitat Valenciana. Des del IUIT ens complau donar-li la benvinguda a la qual és la seua casa, la nostra universitat, i agrair-li públicament la labor desenvolupada durant l'acompliment del seu càrrec. Raquel s'ha esforçat dia després de dia per la gestió turística basada en el coneixement, la professionalitat, la innovació i el compromís social. Des de Turisme Comunitat Valenciana, sota l'adreça del Secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, s'ha intensificat la cooperació amb les universitats i centres de recerca, potenciant la innovació des de l'Invat.tur com un dels pilars bàsics de la política turística valenciana. En un marc de col·laboració públic-privada, Raquel ha contribuït a impulsar fites fonamentals en el turisme valencià com el Llibre Blanco per a una nova estratègia turística de la Comunitat Valenciana i, sobretot, la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat, a més de treballar en àmbits estratègics com la projecció de l'oferta i el know-how turístic valencià en la Unió Europea, el desenvolupament de les destinacions turístiques intel·ligents, la regulació dels habitatges d'ús turístic, la potenciació de l'accessibilitat en les empreses i destinacions turístiques o l'imminent Pla Estratègic de Turisme de la Comunitat Valenciana, entre uns altres. I tota aquesta activitat l'ha exercit amb vertadera passió, la mateixa que aplicarà a partir d'ara a les seues tasques docents i investigadores. ¡Bienvenida a casa!

¿Qui és Raquel Huete Nieves?

Llicenciada i doctora en Sociologia per la Universitat d'Alacant i diplomada en Turisme per l'Escola Oficial de Turisme de Madrid, fins a la seua incorporació a la universitat va treballar en diverses empreses relacionades amb el sector turístic i amb la recerca social.

Des del Departament de Sociologia I de la Universitat d'Alacant ha impartit les seues classes en els Graus de Sociologia i de Turisme. Va ser coordinadora del Màster Oficial en Adreça i Planificació del Turisme entre 2008 i 2012. També ha sigut docent del Màster Oficial en Desenvolupament Local i Innovació Territorial.

Ha format part d'equips de recerca dirigits per diferents professors d'universitats espanyoles i estrangeres participant en més de 40 projectes de R+D competitius, projectes europeus i contractes de recerca. Ha sigut investigadora principal en diversos projectes i contractes de recerca.

Aquest treball ha quedat plasmat en nombrosos articles editats en revistes científiques i capítols en llibres col·lectius. També ha sigut la co-editora de dos llibres i l'autora única d'una monografia de recerca. Pertany als consells editorials de diverses revistes especialitzades en turisme: Recerques Turístiques, El Periple Sustentable i Estudis i Perspectives en Turisme, entre unes altres.

La seua activitat es completa amb mig centenar de ponències presentades en congressos nacionals i internacionals. A més, ha participat en nombroses conferències relacionades amb el turisme, diverses vegades com a ponent convidada.

Col·labora en les xarxes internacionals tals com: Xarxa de Recerca Turística (RIT) i Lifestyle Migration and Tourism Informed Mobility Hub. Ha sigut investigadora o professora convidada en el Tecnològic de Costa Rica, la Universiti Sains Malaysia, Lancaster University (Regne Unit), Göteborgs Universitet (Suècia), Università della Calàbria (Itàlia), Universitat Autònoma de l'Estat de Mèxic, Universitat d'Especialitats Turístiques (Equador) i Universidade do Algarve (Portugal).

Les seues principals línies de recerca són: l'opinió pública sobre el turisme, el mercat laboral en el sector turístic i les relacions entre el turisme i les migracions residencials.