Visita de Tom Baum, Professor de la Universitat de Stratclyde

Dijous passat dia 20 de setembre el professor Tom Baum, Professor in Human Resource Management en la Universitat de Strathclyde va participar en un seminari de recerca amb alguns investigadors de l'Institut de Recerques Turístiques, destacant alguns dels temes clau que hauran d'analitzar-se i tenir-se en consideració en els pròxims anys en tot el referent a ocupació, organització del treball i adreça de recursos humans en les empreses del sector turístic.

Alguns punts clau a destacar en aquest sentit són la importància de gestió del coneixement i dels intangibles i la necessitat de cobrir el gap que existeix entre el que s'exigeix als empleats i el que realment se'ls està oferint. També va ser analitzat el paper de l'economia col·laborativa i l'impacte que pot tenir en el sector turístic, especialment per a aquelles empreses que no sàpien innovar i oferir un altre tipus de serveis que els diferencie d'aqueix nou marc competitiu; òbviament destacant l'impacte que el desenvolupament d'aquestes empreses puga tenir en l'ocupació. Finalment, s'ha de destacar també que seria necessari analitzar l'impacte que el Brexit pot tenir en l'ocupació de les zones turístiques que es nodreixen majoritàriament de turístiques britànic, sobretot si tenim en compte que a més s'està donant un efecte de recuperació d'alguns de les destinacions tradicionals de la Conca Mediterrània.