SPORT TOURISM FOCUS CALPE 2021

calpe69
calpe75
calpe76

Pots veure la jornada com si hagueres sigut allí!

Fotografies de l'esdeveniment

Jornada de demà

Jornada de-vesprada

El  7 de maig de 2021, de manera presencial des de la Seu Universitària Casa Nova de Calp, amb limitació d'aforament subjecte a les mesures sanitàries vigents en la data de l'esdeveniment i a través de Streaming obert, va tindre lloc la jornada, Sport Tourism Focus Calpe 2021”, una trobada en el qual es debatrà les possibilitats del turisme esportiu com a dinamitzador de l'economia després de la pandèmia.

La jornada va estar organitzada pel Departament de Turisme de l'Ajuntament de Calp, la Seu Universitària Casa Nova de Calp, la Universitat d'Alacant, l'Associació de Turisme Esportiu Costa Blanca i el Patronat Provincial de Turisme

sport calpe 1
sport calpe 3
sport calpe 4
sport calpe 5

PRESENTACIÓ

El passat 13 d'abril de 2021, La Seu Universitària Casa Nova va acollir la presentació de l'esdeveniment “Sport Tourism Focus Calpe 2021”.

Per la seua part el profesorEn la presentació el regidor de turisme, Paco Avargues, va assenyalar  que “aquesta jornada servirà per a posicionar Calp com a destinació segura de turisme esportiu, una cosa clau per a reactivar l'economia després de la pandèmia”. de la UA, José Antonio Pérez Turpin,  va destacar el potencial de Calp per les seues infraestructures esportives, geografia i climatologia com a destinació esportiva “A Calp es poden practicar 27 modalitats  esportives olímpiques,  és un privilegi i un model de destinació esportiva”.

El president de l'Associació de Turisme Esportiu a Alacant, Francisco Fresno, va apuntar que “la indústria de l'esport i el turisme seran claus en la reactivació econòmica i és un orgull presentar aquest esdeveniment que aspira a tenir continuïtat en el temps”.

La vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària, Catalina Iliescu, va assenyalar en la seua intervenció que “Calp compta  amb un extraordinari potencial  per a la indústria de l'oci  i el turisme, els experts assenyalen  que les destinacions que tradicionalment  han basat la seua oferta en el “sol i platja”  han de reconvertir-se per a oferir altres valors, i  Calp està en aqueixa línia de convertir-se  en una destinació  segura i ser un important centre del sud d'Europa  capaç de liderar  esdeveniments de turisme esportiu”.

Finalment l'alcaldessa, Ana Sala, va donar les gràcies a totes les entitats i persones involucrades en l'organització d'aquest esdeveniment i ha afegit que “parlar de turisme esportiu és parlar de Calp, ací cada any venen  equips per a realitzar les seues pretemporades, reunim les condicions  geogràfiques i climatològiques ideals per a la pràctica de nombroses modalitats esportives”.

09.00 - 09.30. Acreditació

09:30 – 10:00. BENVINGUDA I PRESENTACIÓ CONGRÉS
  •  Ana Sala – Alcaldesa de Calp.
  • Catalina Iliescu Gheorghiu – Vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant.
  • Francisco Avargues – Regidor de Turisme de Calp.
  • Francisco Fresno – President de l'Associació de Turisme Esportiu Costablanca.
  • José Luis Gascó – Director de l'Institut d'Investigacions Turístiques de la Universitat d'Alacant.
  • Jose Antonio Pérez Turpin – Professor de la Facultat de Ciències de l'Activitat Física i Esport de la Universitat d'Alacant.

10.00 - 10.40. EL TURISME ESPORTIU COM A ELEMENT DINAMITZADOR DEL TERRITORI
  • Fabián Quesada – Director d'ADESP. Associació de l'Esport Espanyol.

10.40 - 11.20. ELABORACIÓ D'UN PLA ESTRATÈGIC PER Al POSICIONAMENT D'UNA DESTINACIÓ REFERENT EN TURISME ESPORTIU
  •  Jacobo Suarez – Goodlife Consultors. Oficina Tècnica de l'Agència de Turisme de Galícia.
11:20 - 11:50. Coffee & Networking

11.50 - 12.30. ELS ODS (OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE) EN EL TURISME ESPORTIU I EL POSICIONAMENT DEL TERRITORI
  •  Antonio Bolaños – Ex Ceo Volvo Ocean Race, Professor Formador en IMEP, LA LLIGA.
13.00 - 13.30. CALP DESTINACIÓ TURÍSTICA ESPORTIVA

MODERA:
  • José Antonio Pérez Turpin – Professor de la Facultat de Ciències de l'Activitat Física i Esport de la Universitat d'Alacant.

PONENTS:

•  Jordi Carrasco – Gerente del CLUB NÀUTIC DE CALP.
  • Juan José Garcela Boronat – Presidente GRUP DE MUNTANYA CALP PER ESDEVENIMENTS.
  • Marta Álvarez – Sales Executive GRUP AR HOTELS.
  • Luis Delamar –  Assessor Esportiu DIVE /@Luis Delamar –  Assessor Esportiu DIVE DIVE CENTRE DE BUSSEIG CALPE.
  • Jessica Muñoz Paredes – Atleta  CLUB ATLETISME I RUN CALP.
14:00 - 16:00.Menjar

16.00 - 16.40. NOVES TENDÈNCIES INNOVADORES EN CICLOTURISME. L'EXPERIÈNCIA CYCLINGFRIENDLY
  • Matias Ximelis – Director Comercial i Cofundador Cycling Friendly.

16.40 - 18.00. EL MERCAT DELS ESDEVENIMENTS DE CICLOTURISME I EL SEU IMPACTE ECONÒMIC

MODERA:

• Jose Perles – Ajuntament de Calp.

PONENTS

• Fermín Egido – Director Costablanca BIKE RACE.
  • Angel  Casero – Director de la Volta a la Comunitat Valenciana. Empresa Tornada Turística.
  • Sergio Baudot Corredissa – Director Comercial HOTEL SOLY MAR.
  • Inge Van de Broek – Representant Tornada Turística Calp.
  • José García – Director d'Expansión Zona Llevant-Sud de RPM-MK

18.00 - 18.15. Presentació del curs "Creació i gestió d'empreses de turisme esportiu" i Clausura de l'Esdeveniment

Folleto

Actualidat Universitaria